ВИХОВНА ГОДИНА «ПОГОВОРИМО ПРО ДРУЖБУ ТА ПРАЦЬОВИТІСТЬ»
Мета: виробляти вміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв'язання конфліктів, здатність враховувати думку товаришів, культурно спілкуватись; розширити уявлення дітей про значення праці людей, переваги працелюбства над неробством; уточнити уявлення учнів про їхні обов'язки у школі та сім'ї; привчати завершувати розпочату справу, долати труднощі.
Сьогодні ми поговоримо про ваші обов'язки. Але спочатку підказка.
Батько зранку - на роботу.
Мати варить, прибирає.
Тільки я один не знаю,
Що оце робити маю.
Брат кролів своїх годує,
Бабця цілий день тупцює.
Лиш я в перший клас ходжу
І за партою сиджу.
-Діти, а про кого цей віршик?
- А чи згодні ви з автором?
ВІДГАДАЙТЕ ЗАГАДКИ –ПІДКАЗКИ «МОЇ ОБОВ'ЯЗКИ»
1 Перше що вмію робити –
Це, звичайно гарно…( вчитись)
2 Щоб мене совість не мучила,
Я виконую…(доручення)
3 Щоб в кімнаті було чисто,
Кожну річ ставлю…( на місце)
4 В школу я завжди встигаю,
Зранку сам я …(одягаюсь)
5 Завжди чисті черевики,
Бо умію їх…( помити)
6 Хоч я малий, але завзятий,
Люблю батькам…( допомагати)
МУЛЬТФІЛЬМ «КОЛОСОК»
Бесіда за змістом.
-Чи сподобалась вам казка?
- Яким у казці показано півника?
- Якими показано мишенят?
- Чи справедливо вчинив півник ?
- Як би ви вчинили на місці півника?
- Який висновок можна зробити?
ХТО НЕ РОБИТЬ – ТОЙ НЕ ЇСТЬ. ХОЧЕШ ЇСТИ КАЛАЧІ – НЕ СИДИ НА ПЕЧІ.
ГРА «ДОПОМОЖИ МИШЕНЯТАМ»
-Діти, спробуймо допомогти мишенятам.
- Як це можна зробити?
- Нагодувати мишенят? Але ж тоді вони ніколи не працюватимуть, сподіваючись на те, що отримають пиріжки не працюючи.
- Діти, в кожного з вас дома є обов'язки, які ви виконуєте. Напевне і мишенятам потрібні якісь обов'язки. Півник усю роботу виконував сам, а не привчав мишенят працювати.
- Ми проявили фантазію і підготували інсценізацію, де мишенята розкаялись і взялися до праці.
ПІВНИК Ой у мене горечко-
Болить в мене горлечко
Хто ж тепер про вас подбає?
Хто все тут поприбирає?
Ще й пригляне за моїми
Мишенятами малими?
ВЕДУЧА Пішов Півник наш до хати-
Своє горло лікувати.
КРУТЬ Мабуть Півник захворів,
Навіть в хаті не підмів,
Навіть їсти не зварив,
Колосок не змолотив.
ВЕРТЬ Доведеться тепер нам
Все прибрати тут і там,
Колосок обмолотити,
Хліб до печі посадити,
Лікарських рослин зібрати,
Півника полікувати.
ВЕДУЧА Мишенята зрозуміли ,-
Хворий Півник - це не діло
І робота закипіла,
Як до неї взятись сміло.
Й Півник трохи полежав,
Бо компрес на горло клав,
Чай калиновий попив,
Й біль від нього відступив.
ПІВНИК Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі!
Дивно, прибрано в дворі.
І у хаті чистота ,
Хліб із печі, вигляда,
Ще і борошна мішок
Хтось поставив у куток.
МИШЕНЯТА Було в тебе горечко,
Бо боліло горлечко.
КРУТЬ Ми удвох тут працювали,
Підмітали, прибирали.
Щоб здоровим ти знов став,
Назбирали в лузі трав.
ВЕРТЬ Будем ми про тебе дбати,
І у всьому помагати.
Ти- найкращий друг для нас,-
Зрозуміли це ми враз.
ВЕДУЧА Бач, щасливий є кінець,
Півник – бравий молодець.
Й мишенята – молодці,
Бо навчилися вони
Підмітати, прибирати,
Дружбу щиру цінувати.
Вони щасливо живуть:
Порівну вже ділять труд,
Прибирають і печуть
І гостей до себе звуть.
ВСІ Всіх, хто в гості завітає,
Коровай смачний чекає.
Отже працьовитість та дружба перемогли .Та чи зажди так добре все складається?
Що потрібно робити коли трапляються неприємні випадки у вашому житті?
У ЛІСІ
Лиш сонечко літнє
Забарвило схід,
Юннатський загін
Пішов у похід.
Сьогодні повинні юннати
Колекцію листя зібрати,
До лісу, до лісу
Їм стелиться путь
В загоні два друга Івасі ідуть.
В загоні два друга Івасі, -
Обидва у першому класі.
І в лісі удвох ті Івасі були,
Далеко-далеко
Вже хлопці зайшли.
Та раптом хрустіння почули –
Щось ніби-то сіре майнуло.
Івась, як побачив,
І з криком: «Вовки!»-
Він друга залишив,
А сам навтьоки.
Побіг, і спіткнувся,
І впав у ярок,
І лоба набив
Об дубовий пеньок.
Лежить наш Івась і зітхає,
Аж чує: товариш гукає.
За хвилю товариша
Ніжна рука
Уже доторкнулась
До лоба дружка.
Він рану Івасю
Бинтом пов'язав
І щиро отак боягуза спитав:
-Ти, певно прийняв з переляку
За сірого вовка собаку?
Як вовка боїшся,
То дома сиди.
Як вовка боїшся ,
І в ліс не ходи.
Хто друга в біді залишає,
Той сам у біду потрапляє!
Г.Бойко
На якого Івася ви б хотіли бути схожими? Чому?
А ось як знайти вихід із конфліктної ситуації ми дізнаємося з діалогу.
Ти розбив!
Ні ти розбила!
Ти штовхнув:
А ти впустила!
Ти тюхтій!
А ти незграба!
Баобаб!
Ти баобаба!
Вже школярка наче хмарка
Очі повні сліз.
Дмухає на пальчик свій.
Обпекла?
А ти радій!
Та школярик посмутнів:
Я, ти вибач, не хотів!
Я штовхнув.
А я впустила.
Я розбив.
Це я розбила.
|